Hjemmelaget-Sweet Baby Ray´s BBQ Sauce

Denne oppskriften har jeg funnet på simply scratch, en blogg som har som mål å lage all mat fra bunnen av.

Damen som har denne bloggen har prøvd seg frem for å finne noe som smaker som Sweet Baby Ray´s BBQ sauce men som er hjemmelaget.

Og dette er jo mitt i blinken for meg.

Må ikke kokes

Den store fordelen med denne saucen er at du slipper å koke noe, hele saucen er kald  rørt.

Passer til omtrent alt

Jeg marinerte i går kjøttet med saucen og spiste den til den ferdige maten.

Jeg mener at denne saucen passer best til mat. Den passer til det meste dvs kjøtt, stekte poteter, ovnsbakete grønnsaker osv.

Oppskriften er med"cups" =  1 cup er ca 2,3 dl.

Dette trenger du:

  • 1,5 cup brun sukker
  • 1,25 cup ketchup (jeg brukte Heinz økologisk)
  • 0,5 cup rød vins eddik
  • 0,2 cup vann
  • 1 spiseskje Worcestershire Sauce
  • 2,5 teskje sennep (jeg brukte colmans)
  • 2 teskje paprika (jeg brukte smoked paprika)
  • 1,5 teskje kosher salt (dette er salt uten tilsettningsstoffer, jeg er usikkert om det er mulig å kjøpe det her, jeg brukte Maldon salt)
  • 1 teskje nykvernet svart pepper

Sånn gjør du:

  • Bland allt godt
  • Server med en gang eller sett saucen på kjølesskap eller frys ned

Write a comment

Comments: 2
Instagram
Matprat