Frokost oppskrift + litt turbo ingredienser = Middag

I går kveld kom jeg over noen fantastiske frokost muffins som fristed veldig.

 

Problemet var at jeg oppdaget oppskriften en søndag kveld og jeg hadde da ikke maten som måtte til for å lage denne.

 

Turbo ingridienser

Så ble oppskriften omgjort til middag og fikk med seg litt turbo ingridienser i form av chippotle og curry paste samt grovt brød.

dette trenger du for 4 porsjoner:

 

  • 1 helt grovt brød
  • 10 hardkokte egg fra lykkelige høner, som er perfekte kokt (eggene)
  • 400 gram stekt bacon i små biter av bra kvalitet og uten tilsettningstoffer (jepp vrient dette)
  • 300 gram revet ost, jeg har brukt en blanding av Jarlsberg og Gruiere
  • 1 suppeskje Dijon sennep
  • 1 suppeskje currypaste
  • 1 chippotle (eller flere hvis du liker hot)
  • 2 dl majones, ja hjemmelaget er best :)
  • godt salt og pepper

 

Sånn gjør du:

 

  • Bland de kuttede eggene med bacon, sennep, ost, curry, chippotle, ost, majones, salt og pepper.
  • Smør det hele på tjukke brødskivert og stek i oven på ca 200 grader i ca 10 minutter.

 

Sikkert godt med hjemmelaget salsa eller en frisk salat til.

 

Skjære tjukke brød skiver

 

Min utgangspunkt er som sagt en oppskrift fra "the pioneer woman".

Hvis du ønsker original frokost oppskriften så finner du den på min Facebook side :)

 

 

ready to bake

Write a comment

Comments: 2
Instagram
Matprat