Hjemmelaget peanøttsmør med (eller uten) honing, chili og hvitløk

En høst lørdag ettermiddag. 1/2 parten av familien er på tur til Polen med aktive Fredreiser for å aldri forglemme hva som skjedde under den andre verdenskrigen.

 

3/5 del av familien

 

Den andre 3/5 del av familien som vi egentlig er, henger hjemme og later seg. Vi koser oss med å ikke ha noen planer. Kjedelige ting som klippe plenen og rydde garasje har vi helt glemt og været er jo ikke helt på topp heller.

 

I ovn steker det en hel lammebog på lavtemperatur og mens vi venter at den blir bra gjør jeg noe som jeg hadde lyst å prøve i en lang tid.

 

Lage peanøttsmør selv

 

Dette er meget enkelt.

 

Du trenger:

  • peanøtter (jeg kjøpte noen som heter blansjerte peanøtter)
  • litt peanøttolje
  • salt hvis du ønsker
  • en foodprosessor eller stavmixer

Så må du egenlig ikke gjøre noe annet en å ha nøttene opp i prosessoren sammen med litt olje og kjøre på!

 

Ferdig :)

 

Jeg synes jo dette ble litt kjedelig i smaken og hentet litt mer ingredienser:

 

  • hvitløk
  • honning
  • chilli

 

Så puttet jeg dette opp i food prosessoren sammen med resten og voila!

 

Resultatet ble hjemmelaget peanøttsmør med honing, chili og hvitløk :)

Jeg ble da noe insperert av en honing jeg kjøpte på Matstreif, den hadde da tilsett nettopp hvitløk og chili.

 

Hvis dette blir noe heftig for deg så trenger du selvfølgelig ikke tilsette dette.

 

Det holder sikkert med litt havsalt for få opp smaken.

Write a comment

Comments: 4
  • #1

    sex telefon 24h (Monday, 16 January 2017 21:38)

    Prusakowski

  • #2

    anonse kobiet (Tuesday, 17 January 2017 13:12)

    nieobsyfiony

  • #3

    Elizabet Luoma (Sunday, 22 January 2017 09:00)


    Amazing! This blog looks just like my old one! It's on a completely different topic but it has pretty much the same layout and design. Excellent choice of colors!

  • #4

    Nakita Ritz (Tuesday, 24 January 2017 09:41)


    Hello, i think that i noticed you visited my weblog thus i got here to return the favor?.I'm attempting to in finding issues to enhance my site!I suppose its ok to use a few of your ideas!!

Instagram
Matprat