Tenk før du spiser! (digg mat har sin pris!)

Jeg er en stor sak som sliter med overvekt!

 

Som jeg har skrevet om før er vekt en forholdsvis stor sak i mitt liv. Jeg er en stor sak som sliter med overvekt.

 

Hvis jeg bare hadde spist og ikke beveget meg ville det nok ende ganske dårlig for meg.

 

Problemet er at jeg er alt for glad i mat og her snakker vi om god, hjemmelaget, digg, kalorier, snadder.

 

Jeg måtte da innse at den eneste måten for meg å kunne spise mye god mat er å kompensere det med mye trening.

 

Brent 18020 kalorier hittil i september!

 

Og det er jo grunnen at jeg har begynt å løpe. Faktisk å løpe masse. Hittil i denne måneden har jeg (24. september) løpt 163 km og brent 18020 kalorier i følge Nike+?.

Oversikt fra Women´s health

 

Jeg fant denne oversikten på nettet i dag fra Women´s health. Du ser at den er amerikanisk p.g.a matrettene som er nevnt og p.g.a av de amerikanske vektmålene som f.eks. «ounces».

 

141 minutter trening for å brenne en cheesburger? Virkelig??

 

Anyway, det jeg ser er for eksempel at det tar 141 minutter på crosstreneren (elypse maskinen) for å brenne en osteburger med pommes frites som har 691 kalorier. En ganske heftig pris å betale for en liten burger med chips :).

 

Du går ikke ned i vekt hvis du spiser mer enn du forbrenner. Basta!

 

Jeg ser at det hippest nå for å gå ned i vekt er en type diet hvor du spiser så mye du vil i 5 dager og ikke spiser i det hele tatt i 2 dager.

 

Hmmmm, jeg påstår at du ikke går ned i vekt i løpet av disse 7 dagene, hvis du spiser flere kalorier enn du forbrenner!

 

Løpe 163 km for å brenne noen cheesburgere?

 

Med mine 163 km kunne jeg da tross alt ha spist 26 cheesburgere med pommes frites denne måneden!!

21 timer 14 minutter og 53 sekunder?

 

Nevnte jeg at jeg ville ha brukt  21 timer 14 minutter og 53 sekunder for å forbrenne disse 26 cheesburgerene? Uuuuufffffff....

dette bildet er fra http://quotespictures.com/

Write a comment

Comments: 1
  • #1

    sex telefon (Wednesday, 18 January 2017 06:01)

    szaroróżowy

Instagram
Matprat