Lasagnesuppe - Lasagne servert som digg suppe

Jeg fant denne suppe oppskriften på Food Network og tilpasset den lit min smak og fremgangsmåte. Jeg kokte alt sammen i min store wokpanne. Ingen ting ble til overs etter at alle hadde forsynt seg.

 

 Dette trenger du for å lage suppen:

•1 hakket løk

•2 gode pølser som feks Chorizo uten hud og hakket, jeg brukte økologisk Bratwurst fra Matstreif og litt Chorizo (du kan også bruke karbonadedeig hvis du ønsker)

•ca 10 lasagne platter (gjerne fullkorn)

•olivenolje av god kvalitet

•1 teskje hakket oregano

•2 teskje tomat pure

•1 liter økologisk buljong (jeg brukte grønnsaks)

•500 gram tomater hakket (jeg brukte sherry tomater)

•200 gram revet fersk parmesan (du kan også servere noe mere til maten)

•2,5 dl matfløte

 

 God suppe på 1-2-3

 

1.stek løken på svakt varme i olivenolje

2.tilsett hakket pølse og hvitløken og stek videre

3.tilsett 2 spiseskje tomatpure

4.stek all dette på mellom sterk varme i ca 10 minutter

5.tilsett buljong, tildekk og kokk til suppen koker

6.la suppen koke med svak varme sånn at den reduserer seg litt

7.brekk opp lasagne plater i mindre biter og legg opp i suppen i ca 10 minutter

8.tilsett fløte og parmesan og kokk videre med svak varme i 2 minutter

9.server med noe revet parmesan og fersk hakket oregano på toppen

 

Kos deg med maten, den ble godt mottatt av familien min og kommer å gå inn i vår menybank.

Write a comment

Comments: 2
Instagram
Matprat