Taste of Oslo - lite matglede og høye priser

VIP

Ja jeg var lit skeptisk helt fra begynnelsen til dette arrangementet Taste of Oslo.

Det er jo litt utypisk, for jeg liker det aller meste som har med mat å gjøre.

 

I går var vi altså der da. Vi hadde VIP billetter og sparte 220.- kroner for å komme oss inn.

 

Siden vi var VIP gjester kunne vi gå rett til VIP teltet, men vi fant fort ut at den eneste VIP fordelen var inngangsbilletten.

 

Daler?

 

Vi ble fortalt at «Dere må gå tilbake til inngangen. Der kan dere kjøpe Daler som dere kan bytte inn mot mat og drikke» OK, kjøpe Daler? «Ja, det er pengene her.» Det er ikke mulig å bruke penger her? «Nei.»

 

Javel, så kjøpte vi Rigsdaler.(1 Daler = 10 kroner) De hadde fine poser med 25 daler oppi som de anbefalte. Christine spurte pent etter en kvittering. «No, sorry.» Glemte jeg å si at personale var engelsk talende?

 

Jeg spurte pent om det var mulig om levere tilbake Dalene som vi ikke hadde brukt? «No sorry, thats not possible» (???)

OK, tid for å bruke noen av dalerne her.

 

Området besto av mange telt som hadde mange små stands hvor restaurantene solgte sine småretter. De kostet alt fra 3 til 8+ daler, og noen hadde drikke inkludert, noen ikke.

 

Noe smaker super godt, noe gjorde det ikke. Et smakløst kamskjell og en tørr kylling gjorde ikke det.

 

Her er det hva arrangørene sier om Taste of Oslo

 

 

ABOUT TASTE

Taste of Oslo is the hottest culinary event in Oslo, but what is the recipe for a delicious Taste of Oslo? 

6 top restaurants from Oslo
50 top chefs from Norway and abroad
Electrolux Taste Theatre & Elextrolux Chefs Secrets (Cookery school) 
Tastings and workshops
Farmers market with local/biological products
Friends, colleagues or family

Hot? Sorry, jeg er virkelig glad i mat, men det var ikke noe hot med dette arrangementet.

 

Hvor er farmerne?

Famers market? Ok, hvor var det? Det var en liten stand der med fine muffins, er det mulig at det var bondenes avdeling?

 

Porsjonene var ganske små i tillegg til at de var ganske dyre. Jeg regner med at for at jeg skulle blitt mett hadde det kostet minst 300.- kroner.

 

Hvor er matgleden? 

 

Sorry folkens, hva er formålet med denne festivalen eller hva det er her? Hvor er matgleden og hvor er godbitene for pengene? Vi hadde fort nok av hele Taste of Oslo, så vi stoppet på vei hjem i Lillestrøm og kjøpte oss kebab! (Peace til Saf Saf!)

 

Michelin stjerner bør bare gis til restauranter som tjener penger

 

Det her er jo bare min oppfatting, jeg er uansett litt anti altfor avanserte restauranter likevel. Jeg kan for eksempel ikke forstå hvordan en restaurant kan få heder og ære, eller Michelin Stjerner, og andre utmerkelser, uten å ha et krav om å tjene penger.

 

Hvorfor? Fordi alle som har penger kan kjøpe seg flinke kokker og pene restauranter men bare noen få greier å tjene penger i tilleg.

 

Så denne typen festival faller ikke i smak hos meg. For meg virker det som dette bare er et arrangement for å tjene penger, samtidig som matgleden faller under bordet.

 

De har greid å få med seg noen kjente mennesker innen mat for å markedsføre dette. Jeg er litt usikker på om alle var klar over hva de har gått med på.

 

Gleder meg til Matstreif

 

Jeg er nå ferdig med Taste of Oslo og gleder meg virkelig til Matstreif om to uker. Det er for meg uten tvil Norges beste Matfestival. MEN Det må også sies at jeg ikke har besøkt alle enda.

 

Love & Food, Romeo<3

Følg Romeo på face og twitter for å få med deg nytt om mat og ting!

Write a comment

Comments: 83
Instagram
Matprat