en liten historie om Ferie og USA og mat og tortur og lidelse og Nike+

Ferie og mat og trim!

 

Denne historien har ikke så mye med mat å gjøre som den samtidig har mye med mat å gjøre.

 

For oss som er glad i mat er det viktig å holde kroppen i form og klar for alle fremtidige matopplevelser som venter på oss.

 

Yes, ferien er over, ferien har vært bra og maten har vært digg

 

Vi har vært i statene og ja Amerikanerne kan kunsten å gjøre enhver mat velsmakende og usunt. Jeg kommer med et eget innlegg om maten vi møtte i USA snart.

 

De første dagene spiste jeg forsiktig og prøvde å spise i sunt men…

 

Jeg mener at ikke vi har reist til statene for å spise sunt. Nei da vi har reist ditt for å spise masse digg mat som ikke eier spor av sunt.

Noen måneder tilbake i tid

 

Her må jeg si først at kampvekten min gjennom flere år har vært ganske høyt. Når jeg før påsken i år endelig tok frem en vekt for å veie meg. Da stoppet viseren på 122 kilo.

 

Uff ikke bra hvis man er bare 160 cm høy.

 

Hehe, not, ille nok med mine 179 cm.

 

Samtidig hadde jeg klart for meg at vi skulle til USA i juli. Og i USA ventet det grusom godt og usunt mat og drikke på oss. Det var tid å gjøre noe drastisk.

 

Jeg gjorde to ting:

  • Meldte med inn i vektklubben til VG for å telle kalorier
  • Meldte meg inn et treningssenter for å brenne ekstra kalorier hver dag

 

Lidelser og tortur

 

For å gjøre en grusom historie full av lidelser og tortur kort. I did it, jeg gikk ned 16 kilo til 106 kilo. Før vi reiste til USA veide jeg virkelig 106 kilo og hadde gått ned fra bukse størrelse 40 til 38. Fra genser størrelse XXL til XL, yeah.

 

Redningen

Det som reddet meg i ferien var at de 16 kilo som har mistet underveis har gjort det mulig for meg å begynne å jogge.

 

Først 1km, så 2 km, så 3 km, så 5,6,7. Jepp, belive it or not, jeg løp 90 km i juli i ferien. Dette i tillegg til en god del timer på trimutstyr på noen hoteller vi bodde i. Det hadde ikke vært mulig sist sommer med mine 122 kilo!

 

 

Jeg løp på stranda i Hilton Head, beachen i New Smyrna, i Longwood på trailen, i Davenport gjennom naboskapet, i Sarasota rundt Espanola avenue, på stranda i Key Siesta Beach og gjennom Queens i New York.

 

I Queens fikk jeg med meg noen skumle områder men det var såpas tidlig på dagen at gangsterne ikke var oppe enda.

 

Tilbake i Norge og Nike+

 

Jeg har ikke vært på vekta enda, men jeg har fortsatt bukse størrelse 38 og jeg løper fortsatt.

 

I dag er det den 5. august og jeg har løpt 23,2 km hittil. Jeg bruker Nike+ app for å registrere, dokumentere og måle hver eneste løp jeg gjør.

 

Jeg har også laget en egen utfordring for meg som heter 80 K in august (K=kilometer). Jeg har nå 23 dager igjen for å oppnå dette.

 

Ta det rolig!

 

Om du bruker NIKE+ eller noe annet spiller ikke noe rolle, det er ikke viktig å registrere heller men fungerer for meg. Dette som er viktig er at du løper i et behagelig tempo når du løper. Hastigheten har ikke noe å si, beveglsen er viktig.

 

Jeg har også tenkt å delta på Nøkelvannet rundt i høst, ikke hele rundt med i hvert fall 5 K.

 

Jeg hater løping

 

Det var jeg i hvert fall overbevist om men nå? Jeg starter litt tungt men liker det bedre og bedre. Målet mitt er å løpe 1 time hver dag etter hvert. Og jeg kommer å nå det.

 

Bare starten

 

Dette her er bare starten, men det er starten på noe nytt og godt, men mer om dette senere :)

 

snks

Romeo

fra NIKE+ appen på Iphone

Write a comment

Comments: 7
  • #1

    Alexandra Enger (Tuesday, 06 August 2013 22:16)

    Veldig imponert over det du har fått til, viljen din og at du har gjennomført så mange økter i ferien! Når man får til det nyter man maten og ferien i enda større grad. Det er i hvertfall min erfaring. Stå på videre, jeg heier på deg!

  • #2

    geldzauber (Tuesday, 29 November 2016 15:31)

    lächel

  • #3

    oczyszczenie aury (Thursday, 01 December 2016 13:12)

    tarlisko

  • #4

    szczegóły (Tuesday, 17 January 2017 19:45)

    niepoważniejący

  • #5

    love spell (Friday, 20 January 2017 17:31)

    ornamencistka

  • #6

    Beef Shawarma in USA (Sunday, 06 August 2017 17:29)

    This is such a great resource that you are providing and you give it away for free. I love seeing websites that understand the value of providing a quality resource for free. It is the old what goes around comes around routine.

  • #7

    o urokach milosnych (Monday, 09 October 2017 15:41)

    Kapitalnie się czuję

Instagram
Matprat