Hvordan fungerer Kindle (e book leser) for kokebøker?

E book fra Amazon

 

En Kindle er rett og slett et elektronisk book. Du kjøper bøker hos Amazon og laster bøkene ned til din Kindle. Hvis du har konto hos Amazon så har du dine nye bøker i løpet av noen få minutter.

 

Det finnes i mellomtiden mange forskjellige Kindle. Noen modeller (Kindle Fire) med farge touch skjerm, noe som minner om Ipad. På Kindle kan du lese e bøker eller pdf dokumenter. Desverre lite norske bøker til nå.

 

Her har du en liten sammenligning av sånne lesere fra Dagbladet i fjor.

 

Dette som står om reklame er nok ikke riktig, de reklamerer for bøker på Kindle med det er ikke forstyrrende eller irriterende.

 

Når jeg snakker om Kindle her gjelder det svarthvit Kindle. Jeg kjøpte meg i fjor en vanlig Kindle og supplerte i år med en Kindle paperwhite. Forskjellen er at den nye har innbygget bakgrunnslys. Dvs du kan også lese i mørket.

 

Uansett er Kindle meget bra for å lese med og den fungerer like bra i skyggen som i sterk sollys. Sjekk den ut på www.amazon.com.

 

For oss som leser kokebøker er det der med engelske bøker ikke noe problem. Men det som er et problem for meg er at jeg liker fine og inspirerende bilder i kokebøkene. Disse bildene er selvfølgelig svarthvit på denne typen Kindle og de ser ikke meget fristende ut.

 

 

Fordelen med Kindle

 

Dette som er en fordel med Kindle er at bøkene er rimeligere som e book en som trykk utgave og du slipper også frakt.

 

Løsningen her er et nettbrett. Jeg har en Ipad og der skjønner du, der ligger løsningen. Du laster Kindle appen som er gratis, så kan du sette opp Ipaden på kjøkkenbenken og ser på dine kokebøker i farge.

 

Så hvorfor ikke å droppe Kindle og bare ha en Ipad i stedet?

 

Saken er at Kindle er mye mer behagelig å lese og holde i.

 

Og hvis du har prøvd Ipad ute i sollys så forstår du hvorfor Kindle er en bedre løsning. Dessuten har Kindle plass til ca 1100 bøker og et batteri leve tid på flere uker.

 

Funker for meg :)

Write a comment

Comments: 2
Instagram
Matprat