Romeo's Gromme Salsa - andale, andale compadres

Hei på deg

 

I dag skal jeg lære deg å lage verdens beste salsa, ever.

 

Jeg anbefaler deg å ta grønnsaker av beste mulig kvalitet. Jeg bruker økologiske grønnskaer hvis det er mulig.

 

Mengdene er cirka og du kan ta mindre av noe du ikke liker og mer av noe du liker. Om du bruker vanlig løk, rød løk eller Charlotte løk er helt opp til deg.

 

Jeg pleier å ta:

  • 1 kg tomater
  • 1 stor skrelt løk
  • 3 hvitløks fedd
  • Fersk chili, her er det opp til deg å velge styrke, jeg bruker den vanlige røde, lange, tynne
  • 1 paprika
  • 1 avocado
  • 1 stor bunt fersk koriander
  • 2 lime
  • Havsalt
  • Fersk kvernet pepper
  • 2 spiseskje godt eddik, jeg bruker epleeddik
  • Worcestersaus

 

Sånn gjør du nå:

 

Først trenger du en foodprosessor:

 

  • Skjær 2 tomater og skjær i store biter
  • Skjær løken i store biter
  • Skjær Paprika i store biter
  • Ta hvitløken
  • Ta koriander
  • Ha alt dette i en foodprosessor og kjør på
  • Set det hele til siden

 

El grande finale

 

  • Skjær tomatene, avocado og chili og små biter og ha det hele opp i en skål
  • Bland herligheten med sausen fra foodprosessoren

Smak til med:

  • saften fra en til to lime
  • 2 spiseskje eddik
  • 1 spiseskje Worcestersaus
  • Havsalt og fersk kvernet pepper etter din smak

 

Write a comment

Comments: 0
Instagram
Matprat