Ønsker du deg en super start i dagen

Weetabix er noe som min sønn Benjamin har spist i en årrekke. Jeg var alltid fornøyd med dette. Dette inneholder jo tross alt 95 % fullkorn og det er jo bra. Da kan vi leve med litt sukker og sånt i tillegg.

 

Tørre klosser?

For meg har disse tørre klossene aldri vært noen alternative. I hvert fall til nå, nå er ting litt annenledes. Nå skal jeg bli sunnere og ikke minst slankere.

Jeg har satt med som mål å gå ned 16 kilo før sommerferien (ja jeg har litt å gå på). For å få litt hjelp med dette prosjekt har jeg deg meldt meg inn i en vektklubb.

 

Teller kalorier

Dette igjen innebærer nå at jeg teller kalorier. Dvs at jeg fører alt jeg spiser in i en dagbok. I tillegg har jeg begynt å trene ganske så mye, for meg å være. Jeg trener 1 time hver dag nå.

 

Det er jo som det heter med at jeg gjør en livstil endring nå, dvs jeg driver ikke med diet. Jeg skal lære meg å spise på en måte som holder vekten min der den skal være uten at det er en kamp.

 

Hvis man teller kalorier så er man jo selvfølgelig opptatt av å spise mat som har lite kalorier. Men ikke bare, og her kommer Weetabix in i historien igjen.

Weetabix har forholdsvis mange kalorier men hvis du spiser Weetabix til frokost så blir du såpass met at du slipper å dytte i deg andre ting før lunsj. Og hvis du er lit kreativ eller besøker hjemmesiden til Weetabix så finner du fort ut at disse tørre bitene kan omgjøres til noe virkelig godt.

 

Dronning Elisabeth fra England

Jeg har hørt rykter om at den engelske dronningen spiser dette til frokost hver dag og du ser jo hvor godt hun holder seg. Hvis Charles noen gang skal overta tronen så bør nok også han starte med å spise Weetabix.

 

Min oppskrift

Min variant om dagen er 3 biter med 1 dl skummet melk, 1 liten yoghurt og ferske blåbær. Fungerer for meg og smaker meget godt i tillegg.

 

Linker:

Weetabix

Weetabix oppskrifter

 

Write a comment

Comments: 5
  • #1

    Andrea (Wednesday, 07 May 2014 14:18)

    Prøv med litt honning på, er supergodt!!

  • #2

    cases for iPad mini (Thursday, 08 January 2015 12:29)

    There are six different, interchangeable straps available for the Apple Watch. These include the Link Bracelet, Sport Band, Leather Loop, Classic Buckle, Modern Buckle and Milanese Loop.

  • #3

    psychic reading uk (Thursday, 15 December 2016 11:27)

    koala

  • #4

    seks telefon (Wednesday, 18 January 2017 20:56)

    pampersowy

  • #5

    fly bracelet (Thursday, 07 September 2017 14:01)

    You have a good point here!I totally agree with what you have said!!Thanks for sharing your views...hope more people will read this article!!!

Instagram
Matprat